Hava Durumu
Español
日本語
中文

Aydın; “Yaklaşık 400 otobüsün konaklamalı gelmesini bekliyoruz”

TÜRSAB Trakya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Egemen Aydın, Edirne’ye Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri için yaklaşık 400 tur otobüsünün gelmesini beklediklerini belirterek; “Bu sayı sadece konaklamalılar. Konaklamasızlarla birleşince bu sayı daha da artacaktır” dedi.

Haber Giriş Tarihi: 26.04.2024 15:56
Haber Güncellenme Tarihi: 26.04.2024 15:57
Kaynak: UĞUR AKAGÜNDÜZ
Aydın; “Yaklaşık 400 otobüsün konaklamalı gelmesini bekliyoruz”

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Trakya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Egemen Aydın, Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri’ne sayılı günler kala Edirne’ye gelmesi beklenen tur otobüsü sayısını açıkladı.

Aydın, Türkiye genelinde başta Ege Bölgesi olmak üzere çok sayıda turun Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri’ne geleceğini belirterek; seyahat acenteleri, oteller ve restoranların hazırlıklarına devam ettiğini söyledi. TÜRSAB’ın Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri için çalışmalarını da açıklayan Aydın, kentte 6 Mayıs akşamına kadar birçok eğlenceli etkinliğin düzenleneceğini de belirtti.

“EGE BÖLGESİ’NDEN ÇOK SAYIDA TUR GELECEK”

Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri için Edirne’ye gelecek turların yaklaşık 1 ay önce belli olduğunu belirten Aydın; “Türkiye’nin her yerinden, özellikle Ege Bölgesi’nden çok fazla sayıda tur gelecek. Aydın, Kuşadası, İzmir, Çanakkale, Balıkesir, Antalya’dan çok sayıda tur var. İstanbul zaten Edirne’ye yakın ve Trakya bölgesinde bağlı seyahat acentelerimizin hemen hepsinin konaklamalı olmasa bile günübirlik turları var. Tekirdağ’dan, Çorlu’dan, Babaeski’den, Lüleburgaz, Çerkezköy’den, Kırklareli’nden çok sayıda tur gelecek. Uçaklı turlar da duydum ama çoğunluk otobüslerle gelecek” ifadelerini kullandı.

“OTELLER 1 AY ÖNCEDEN DOLDU”

Aydın, Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri’nde kentin çok yoğun olacağını söyleyerek; “Oteller bir ay önceden doldu. Kırklareli ve Lüleburgaz’daki otellerin de dolduğunu öğrendim. Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri sadece Edirne’yi değil, tüm Trakya bölgesini kapsamaya başladı. 1400 yıllık bir gelenek ve eğlenceli oluyor. Bu sene ise ekstra eğlence olacak. Bu sene 4 Mayıs’ta başlaması planlanan şenlikler 6 Mayıs akşamına kadar devam edecek. Edirne Belediyesi’nin resmi programı Pazartesi günü çıkacak. Etkinliklerin tamamı resmi programda yazacak” dedi.

“TURİST DAHA GÜVENİLİR HİSSEDECEK”

Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri’ne gelecek tur otobüsleri için farklı bir park alanı düzenlendiğini açıklayan Aydın; “Edirne Belediyesi de yaşlı misafirleri göz önüne alarak ücretsiz servis aracı koyacak. Servis araçları köprüye kadar getirecek ve oradan rehberler eşliğinde alana girecekler. TÜRSAB olarak bilgilendirme grubu kurduk. Üniversite öğrencilerinden gönüllüler, Edirne Kırmızısı tişört giyecekler ve gelen turiste bilgilendirme yapacak. Ayrıca harita, acil numaralar ve programın detaylarının bulunduğu kitapçığı dağıtacaklar. Yaklaşık 50 kişilik grubu şehrin her yerine yayacağız. Turist kendisini daha güvenilir hissedecek” sözlerine yer verdi.

“KAÇAK FAALİYETLERE KARŞI DENETİM YAPACAĞIZ”

Aydın, TÜRSAB’ın kaçak faaliyetlerin önüne geçebilmek için denetim yapmaya devam edeceğini belirtirken; “Hem meslektaşlarımızın, hem de turistlerin hakkını savunuyoruz. Çünkü 1618 sayılı yasaya göre seyahat acentesi haricinde kimse tur yapamıyor. Biz bunun önüne geçmek için denetimlerini yapıyoruz. Çünkü kaçak bir organizasyona bindikleri zaman sigortaları, rehberleri olmuyor. Başlarına bir şey geldiği zaman bir sorumlu yok. Bunun önüne geçiyoruz. Bunun için 3 ana gruba böldük. İstanbul’dan destek ekip geliyor. Şehrin birkaç yerinde 3 gruptan oluşan denetim mekanizmamız var. Bu yıl çok çalıştık. Bu yıldan sonrası daha da iyi olacak. Bu yıl biraz zamanımız kısıtlıydı. Kısa vadede bir şeyler yapmaya çalıştık. Çünkü seçimler vardı. Ama bundan sonra daha organize bir şekilde gidecek. Bu yıl bile çok organize olduk. Bundan sonrası önümüz açık” dedi.

“400’E YAKIN OTOBÜS BEKLİYORUZ”

TÜRSAB’ın Türkiye genelinde 35 adet Bölge Temsil Kurulu bulunduğunu söyleyen Aydın; “Onlardan isim istedik. Kimin turu varsa BTK’ye bildiriyor, onlar da bize bildiriyorlar. Elimizde net veri olacak. Bu veri Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri sonrasında belli olur. Ama yaklaşık 400 otobüs bekliyorum. Bizim tahminimiz bu yönde çünkü geçtiğimiz yıl günübirliklerle beraber 250-300 arası otobüs vardı. Bu yıl 400’e yakın otobüs bekliyoruz. Bu da çok ciddi bir sayıdır. Bu sayı sadece konaklamalılar. Konaklamasızlarla birleşince bu sayı daha da artacaktır. En son Kırkpınar’dan sonraki gelen turist sayısı 160 bine yakındı. Bu sene 150-200 bin arası olacağını düşünüyorum. Çünkü Edirne, Kırklareli şu anda dolu. Tüm Trakya’ya yayılmış, akın akın acente geliyor. Bu sayı, münferit ve yurt dışından gelecekler turistler hariç sayıdır. Çünkü Bulgaristan ve Yunanistan’dan da grupların geleceğini biliyoruz. Şu anda gruplar, Trakya bölgesini geçtim Türkiye genelinde turist rehberi bulamıyorlar” ifadelerine yer verdi.

“EDİRNE İÇİN EL BİRLİĞİYLE ÇALIŞIYORUZ”

Aydın, Kakava ve Hıdrellez Şenlikleri ile Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nin Edirne için düğün ve bayram havasında geçtiğini belirtirken; “İnşallah alnımızın akıyla çıkacağız. Esnafımız için de çok önemli. Şu anda bütün restoranlar, oteller, seyahat acenteleri hazırlanıyor. Edirne’nin turizm açısından yükselen bir grafiği var. Buraya hem yerli, hem yabancı çok ciddi bir şekilde turlar geliyor. Edirne için daha çok çeşitlendirmek amacıyla el birliğiyle çalışıyoruz” diye konuştu.

UĞUR AKAGÜNDÜZ

Kaynak: UĞUR AKAGÜNDÜZ

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.