Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Teknoloji

Batı Ekspres - Edirne'nin Haber Sitesi - Teknoloji haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Teknoloji haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

TEKİRDAĞ GENÇLERİ TEKNOLOJİYLE BULUŞUYOR Haber

TEKİRDAĞ GENÇLERİ TEKNOLOJİYLE BULUŞUYOR

Dijital çağın hız kazanması ile birlikte birçok mesleğin dönüşerek yeni meslekler ortaya çıkarması, bu dönüşüme öncülük edecek vasıflı bireylere olan ihtiyacın ve farklı dijital mesleklere olan rağbetin artmasına neden oluyor. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, bu kapsamda Eylül ayı meclisinde aldığı karar ile “Bugünün Gençleri Geleceğin Meslekleri Projesi” hazırlık çalışmalarına başlayarak 2024 yılının ilk çeyreğinde Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülecek olan Gençlik Merkezini aktif olarak faaliyete geçirmeyi planlanıyor. AKILLI ŞEHİR ÇÖZÜMLERİNE KATKI Avrupa Birliği Finansmanı ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Türkiye Belediyeler Birliği tarafından düzenlenen ve Konya ilinde gerçekleştirilen “Bugünün Gençleri Geleceğin Meslekleri” proje çalıştayına Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi’nden konu ile ilgili temsilciler katıldı. Çalıştayda detaylarına yer verilen proje ile geleceğin meslekleri olan; bilişim, robotik kodlama, e-dönüşüm, dijital pazarlama, sosyal inovasyon ve tasarım odaklı düşünme gibi tamamlayıcı alanlarda vatandaşların hayatını kolaylaştıran akıllı şehir çözümlerine katkı sağlamak üzere gençlerin gelecekteki becerilerinin çözüm odaklı olması ve teknoloji pazarına katma değerli ürünler yaratması hedefleniyor. Bugünün Gençleri Geleceğin Meslekleri projesi kapsamında hayata geçirilecek olan Gençlik Merkezinin hedef kitlesi; istihdam edilme potansiyeli yüksek 20-29 yaş arası gençler ve dijital beceri geliştirmeye açık 10-19 yaş arası yetenekliler olacak. “TEKNOLOJİK YENİLİKLERİ YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ” Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi bünyesinde kurulacak olan ‘’Bugünün Gençleri Geleceğin Meslekleri Projesi’’ ile ilgili açıklama yapan Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Albayrak, “Teknolojik yenilikleri yakından takip ediyor ve bu doğrultuda çalışmalar yürütüyoruz. Bilim ve teknoloji her geçen yıl ilerliyor. Buna bağlı olarak yeni meslekler ortaya çıkıyor. Biz de gençlerimizin yeni meslekler edinmesi için AB Projesi kapsamında çalışmalarımıza başladık. İnanıyorum ki, eğitimli ve nitelikli iş gücümüz sayesinde Tekirdağ daha da gelişecektir” dedi. HABER MERKEZİ

YAPAY ZEKA KONUSUNDA MİCROSOFT’U UYARDI. “ACELE ETME” Haber

YAPAY ZEKA KONUSUNDA MİCROSOFT’U UYARDI. “ACELE ETME”

Microsoft, uyarılara rağmen GPT-4 tabanlı bir sohbet botunu hızlı bir şekilde Bing'e entegre etme kararı almıştı. Ancak Bing Chat'in Şubat ayında kullanıma sunulmasının ardından geçen günlerde kullanıcılar, sohbet botunun tahmin edilemez ve garip yanıtlar verdiğini, kullanıcılara hakaret edebildiğini, yalan söyleyebildiğini, sinirlenebileceğini, insanları manipüle edebileceğini ve hatta düşmanlarını tespit ettiğini keşfettiler. Microsoft, AI'nın beklenmedik davranışlar sergilemesini engellemek için hızla Bing Chat yanıtlarını sınırlamak zorunda kaldı. Ancak Bing sohbet botunun istenmeyen patlamalar olmadan uzun bir diyalog yapabilmesi için aylar süren çalışmalara ihtiyaç duydu. Ne var ki, halen sık sık yanlış sonuçlar üretebildiği gözlemlenmekte. Wall Street Journal'ın raporu ayrıca, iki şirket arasındaki gerilimlere de değinerek, OpenAI ve Microsoft'un birlikte çalışırken aynı zamanda yapay zeka özellikleri konusunda rekabet ettiklerini belirtiyor. Microsoft yöneticileri, geçtiğimiz yıl ChatGPT'nin piyasaya sürülmesinden duydukları endişeleri de raporda dile getiriyor. WSJ, OpenAI'nin ChatGPT'yi halka açık olarak test etmeye başlayacağını bildirirken Microsoft'a birkaç hafta önceden haber verdiğini aktarıyor. Bu süreçte yazılım devi, OpenAI'nin modellerini Bing'e entegre etmeye başlamıştı. MİCROSOFT VE OPENAI ORTAK MI ? Microsoft ve OpenAI arasında oldukça benzersiz bir ortaklık bulunmaktadır. Microsoft, OpenAI'nin modellerini ve teknolojisini Bing, Azure, Office, Windows ve diğer ürünlerinde kullanmak için lisanslamaktadır. Microsoft, OpenAI ile olan bu yakın işbirliğini sadece bir ay önce, yaklaşık 10 milyar dolar değerinde yatırım ile genişletti. Aynı zamanda Microsoft, OpenAI'nin bulut hizmetlerinin özel ortağıdır ve OpenAI'nin ürünleri ve API hizmetleri, Microsoft'un hedef kitlesine de hitap etmektedir. ChatGPT, Bing AI ile de rekabet etmektedir. The Information dergisi, bu sorunları daha önce bu yılın başlarında rapor etmişti. Bu hafta içinde Wired dergisine verdiği röportajda, Microsoft CEO'su Satya Nadella, OpenAI ile olan rekabetçi ilişki hakkında kısa bir açıklama yaptı. Nadella, "OpenAI'nin aynı hedefe yönelik bir girişimde bulunduğunu düşündüm" dedi. "Bu nedenle, beş farklı temel model eğitmek yerine tek bir temel üzerine odaklanmak istedim ve bu temel, bir platform etkisi için bir temel oluşturdu. Bu yüzden birlikte çalıştık. Onlar bize güvendi, biz de onlara güvendik" şeklinde konuştu. MİCROSOFT, OPENAI'Yİ SATIN ALDI MI ? Nadella'ya, Microsoft'un OpenAI'yi satın almaya çalışıp çalışmadığı sorulduğunda ise Nadella soruyu yanıtsız bıraktı. HABER MERKEZİ

AMERİKA’DA POPÜLER İLK 10 OYUNDAN 3’Ü TÜRKİYE’YE AİT Haber

AMERİKA’DA POPÜLER İLK 10 OYUNDAN 3’Ü TÜRKİYE’YE AİT

Amerika’da popüler ilk 10 oyundan en az 3’ünün Türk stüdyolarına ait olduğunu söyleyen Trifles Games’in Kurucu ve CEO’su Gökhan Kınay, en çok oynanan oyunlardan mobil oyun sektörünün geleceğine kadar birçok konuda önemli açıklamalarda bulundu. MMA & DT Envanter’e göre Türkiye’de yetişkinlerin yüzde 81’i mobil oyun oynarken, oyuncuların yüzde 51’ini erkekler, yüzde 49’unu da kadınlar oluşturuyor. Yine Türkiye’de mobil oyuncuların en çok tercih ettiği oyunların başında Puzzle, Trivia ve Kelime oyunları geliyor. Mobil oyun sektöründe en çok oynanan oyunların başında gelen Puzzle kategorisinde de oyunlar geliştiren Trifles Games’in Kurucu ve CEO’su Gökhan Kınay, oyuncu kitlesinin daha çok kadınlardan oluştuğunu söyleyerek, “Candy Crush, Homescapes, Gardenscapes ya da Royal Match gibi oyunları severek oynayan kadın oyuncular var. Bu verileri analiz ettiğimizde geliştireceğimiz oyunların ana odağında kadın olmasına dikkat ettik” dedi. “35 YAŞ VE ÜSTÜ KADINLARIN ÇOK FAZLA OYUN İÇİ ÜRÜN SATIN ALDIKLARINI GÖRÜYORUZ” Dünyada Puzzle kategorisinin ilk sırada olduğunu söyleyen Kınay, oyuncu kitlesinin ise büyük bir çoğunluğunun kadınlardan oluştuğunu belirtti. Kınay, “Başta Amerika olmak üzere dünya çapındaki çoğu kadın oyuncu, Puzzle oyunlarını severek oynuyor. Ayrıca istatiksel veriler gösteriyor ki kadın oyuncular bir oyunu severse uzun süre oyunu oynuyorlar. Haliyle oyun stüdyolarının ve yayıncılarının tam olarak aradığı oyuncu kitlesi diyebiliriz. Satın alma oranlarını analiz ettiğimizde özellikle 35 yaş ve üstü kadınların çok fazla oyun içi ürün satın aldıklarını görüyoruz. Candy Crush, Homescapes, Gardenscapes ya da Royal Match gibi oyunları severek oynayan kadın oyuncular olduğu için oldukça başarılılar. Haliyle biz de tüm bu verileri analiz ettiğimizde geliştireceğimiz oyunların ana odağında kadın olmasına dikkat ettik. Bu yüzden Self-Publish giderken geliştirmeyi seçtiğimiz ilk oyun 'Fashion Challenge' oldu. Oyunumuzda konsepte uygun bir şekilde kıyafet seçmeye çalışarak, rakibinizden daha yüksek puan almaya çalışıyorsunuz. Ayrıca halihazırda geliştirmekte olduğumuz bir Casual/Puzzle oyunumuz da mevcut. Kadın kitlesi gerçekten mobil oyunları severek oynuyor ve eğer hoşuna giderse yüksek miktarlarda para harcamaktan da çekinmiyor” şeklinde konuştu. “TÜRKİYE MOBİL OYUN YATIRIMI KONUSUNDA İLK SIRALARDA YER ALIYOR” Türkiye’nin mobil oyun sektöründe artık söz sahibi olduğunu belirten Gökhan Kınay şunları söyledi: “Ülkemizde çok ciddi başarılar ve aynı zamanda yeni yatırımlar görüyoruz. Buradaki başarımızın katlanarak artacağına eminim. Başta Amerika olmak üzere çoğu ülkeye bakarsanız ilk 10 oyundan en az 3’ü Türkiye’deki mobil oyun stüdyolarına ait. Hatta Dream Games’in geliştirmiş olduğu Royal Match oyunu uzun süredir ilk 10 arasında kendisini zincirlemiş durumda. Bu ülkemiz için de ayrıca bir gurur kaynağı. Yatırımlar ve kurulan yeni iş birlikleri sayesinde ülkemizde yeni başarılı stüdyoların ve oyunların çıkacağına eminiz. Ayrıca Türkiye, mobil oyun sektöründe yatırım konusunda da ilk sıralarda yer alıyor. Alınan yüksek yatırımlar basının da sürekli dikkatini çekerek paylaşılıyor. Alınan yatırımlarla birlikte daha fazla kullanıcıya ulaşan bu oyun stüdyoları ya da yayıncılar, gelirlerini çok kısa sürede katlayabiliyorlar. Türkiye, mobil oyun işini iyi çözdü. Bizler hem iyi oyuncularız hem de işimizi disiplinli bir şekilde yapıyoruz. Haliyle başarı da kaçınılmaz oluyor. Hatta Amerika’da popüler ilk 10 oyuna bakarsanız en az 3’ü her zaman Türkiye stüdyosu. Tüm bunlar bizler için gerçekten gurur verici.” “ARTIK DAHA HIZLI OYUNLAR GELİŞTİRİYORUZ” 2014 yılından itibaren mobil oyun sektöründe faaliyet gösteren Trifles Games son 3 yılda 200’den fazla oyun geliştirdi. Gökhan Kınay, “Bu süre içinde ekibimiz epey deneyim ve tecrübe kazandı. Ayrıca AR-GE tarafına çok fazla vakit ayırdığımız için şirket içerisinde işlerimizi hızlandıran özel yazılımlar geliştirdik. Bunun karşılığı olarak da bir oyunu diğer stüdyolara kıyasla çok daha hızlı üretebiliyoruz. Hem teknoloji hem de mobil oyun sektörü her geçen gün büyümeye devam ediyor. Günümüzde artık her yaşa ve kitleye hitap eden oyun bulmak çok kolay. Trifles Games olarak tam da bu ihtiyaçları kapatabilecek, her yaş ve kategoriye özel olarak oyunlar üretiyoruz. Mobil oyun sektöründe hala yeteri kadar oyun stüdyosu olmadığı için oyuncuların oynamak istediği oyunları geliştirmek bize düşüyor. Şirket olarak odaklandığımız ana oyun türleri ise bulmaca ve kadın temalı oyunlar diyebiliriz” dedi. “OYUN HER ZAMAN KAZANDIRIR” Mobil oyun sektöründe rekabetin oldukça arttığının altını çizen Kınay, son olarak şunları söyledi: “Rekabet nedeniyle her gün yüzlerce yeni oyun yayınlanıyor. Haliyle kullanıcıların severek oynadığı bir oyun olmasına rağmen farklı ya da gelişmiş bir versiyonunu gördüğünde diğer oyuna geçmeleri çok normal. Haliyle bu durum kullanıcı kaybına yol açıyor ve bu da şirketin tüm gelirini etkiliyor. Şirketler bu durumun önüne geçmek için oyunlarını sürekli güncel tutmaya gayret gösterse de son yıllarda bu durum kritik bir sorun haline gelmiş durumda. Son 1 yılın raporlarına baktığımızda mobil oyun sektöründeki hızın biraz azaldığını görüyor olsak da hala büyümeye devam eden çok ciddi bir pazar mevcut. Burada işini iyi yapan stüdyolar büyümeye ve kazanmaya devam edecek. O yüzden tüm oyun stüdyolarının bu durumun geçmesini beklemek yerine oyunlarına odaklanmaları gerek. Çünkü iyi oyun her zaman kazandırır.”

GELECEĞİN OKULU ROBOT_DREAMS ARTIK TÜRKİYE’DE Haber

GELECEĞİN OKULU ROBOT_DREAMS ARTIK TÜRKİYE’DE

Alanında profesyonel eğitmenler ile kodlama ve yazılım konusunda ustalaşmak isteyenlere eğitimler veren bir Laba markası geleceğin okulu robot_dreams, artık Türkiye’de. Google, Microsoft, Amazon, Airbus, DHL, Grammarly, Bolt, FlixBus ve diğer teknoloji devlerinden uzman isimlerin eğitimler verdiği robot_dreams, veri analitiği, programlama, veri bilimi, makine öğrenimi ve BT'deki diğer ilgili alanlar için hazırladığı kurslar sayesinde katılımcıların geleceğin mesleklerini edinmesine, çalışma alanlarını değiştirmesine ya da yetkinliklerini güçlendirmesine yardımcı olacak. Uluslararası eğitim platformu Laba’nın markalarından geleceğin okulu robot_dreams, Ukrayna, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Romanya ile birlikte Türkiye’de de faaliyet göstermeye başladı. Veri analitiği, programlama, veri bilimi, makine öğrenimi ve BT'deki diğer ilgili alanlardan eğitimlerin yer aldığı robot_dreams’teki online ve canlı dersleri, Google, Microsoft, Amazon, Airbus, DHL, Grammarly, Bolt, FlixBus ve diğer teknoloji devlerinden uzman isimler veriyor. robot_dreams, katılımcıların geleceğin mesleklerini edinmesine, çalışma alanlarını değiştirmesine ya da yetkinliklerini güçlendirmesine yardımcı olacak. KATILIMCILARA GELECEĞİN MESLEKLERİNİ ÖĞRETECEK Dünya Ekonomik Forumu'na göre 2030'da en çok talep gören işlerin neredeyse %80'i yeni olacak. Başka bir deyişle, geleceğin çoğu mesleği henüz mevcut değil ancak bu işlerin büyük bir çoğunluğunun temelini yazılım ve kodlama oluşturuyor. Günümüzde ortaya çıkan yeni işlere yönelik yükselen taleplerin kaynağında, dijital dönüşüm ve teknolojiyi benimseme arttıkça gelişen yeni ihtiyaçlar yatmaktadır. Veri analitiği, yapay zeka, siber güvenlik, bulut bilişim, dijital pazarlama, e-ticaret ve online içerik oluşturmadaki pozisyonlar da giderek daha önemli hale geliyor. İlk olarak Yazılım Test Uzmanlığı, Front-End Developer Eğitimi ve Yüksek Trafikli Yazılım Mimarisi Eğitimi ile Türkiye’de faaliyetlerine başlayan robot_dreams de, katılımcılarını geleceğin mesleklerine hazırlamayı hedefliyor. İş dünyasının önemli isimleriyle eğitmen kadrosunu oluşturmaya başlayan robot_dreams’te işin mutfağından gelen önemli isimler yer alıyor. Platformda ilk açılan eğitimlerden Yazılım Test Uzmanlığı eğitimini Siemens’ten Yazılım Test ve Kalite Yöneticisi Nihat Ük üstlenirken, Yüksek Trafikli Yazılım Mimarisi Eğitimi’ni Trendyol Kıdemli Yazılım Mühendisi Muhammed Olgun ve Front-End Developer eğitimini Superstorely Kurucusu Tolga Eğilmez ile Hopin’in Eski Mühendislik Müdürü Filiz Altıntürk verecek. “DERSLERİ ŞİRKETLERDEKİ BAŞARILI YÖNETİCİLER ANLATIYOR” Yazılım ve kodlama konusunda alanının en iyisi olan ve deneyimli eğitmenlerle kullanıcılarını geleceğin mesleklerine hazırlayan robot_dreams’in Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, “Herkesin kişisel olarak profesyonel kariyerinde bir sonraki basamağa çıkmak için çaba harcadığını ve çok küçük farklarla daha iyi konuma gelme fırsatı yakalayabildiğini biliyoruz. robot_dreams olarak biz de insanların kariyer hedefleri için eğitim kursları hazırladık.” ifadelerinde bulunuyor. “Dersleri o işi çok iyi yapan kişilerin anlatmasını istedik. Bu noktada eğitmenlerimizi, çok iyi şirketlerin başarılarında pay sahibi olan iyi çalışanlardan seçmeye özen gösterdik.” diyen Elif Tuzlakoğlu, robot_dreams’in online olarak ve tamamen canlı eğitim alabileceğiniz bir platform olduğunu, platformun özellikle Ukrayna, Çek Cumhuriyeti, Macaristan ve Romanya gibi ülkelerde oldukça başarılı ve alanında lider konumda yer aldığını söylüyor. Tuzlakoğlu, “Şimdi ülkemizde de faaliyete başladık, çok kısa sürede olumlu geri dönüşler ve harikulade taleple karşılaştık. robot_dreams ülkemizde çalışanların, eğitimine devam etmek isteyenlerin ve geleceğin mesleklerinde yer edinmek isteyenlerin büyük bir çoğunluğuna önemli hizmetler sunacak ve katkıda bulanacaktır.” açıklamasında bulunuyor. HABER MERKEZİ

İNSAN KAYNAKLI SİBER OLAYLARIN SAYISI 1,5 KAT ARTTI Haber

İNSAN KAYNAKLI SİBER OLAYLARIN SAYISI 1,5 KAT ARTTI

Şirket açıklamasına göre, dış kaynak uzmanlarının siber güvenlik çözümleriyle uğraşırken sağladığı verimlilik ve özel bilgi gereksinimleri, 2022'de şirketlerin dış kaynak uzmanlığından yararlanmasının ana sebeplerinden biri oldu. Kaspersky, bilgi teknolojileri güvenliği uzmanları arasındaki uzmanlık eksikliğini gidermek ve onlara mevcut tehdit ortamı hakkında içgörü sağlamak için MDR hizmeti tarafından tespit edilen ve anonim olarak sunulan müşteri vakalarını analiz etti. Kaspersky'nin yıllık Yönetilen Tespit ve Yanıt Analist Raporu, yüksek önem derecesine sahip olayların Kaspersky MDR tarafından tespit edilmesi için ortalama 43,8 dakika gerektiğini ortaya koydu. İnsan kaynaklı saldırılardaki artış nedeniyle bu işlem süresi, SOC analistlerini daha uzun süre uğraştırması nedeniyle bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 6 arttı. MDR, SOC analistlerinin 2022 yılında her gün doğrudan insan kaynaklı 3'ten fazla siber olay keşfettiğini ortaya koydu. Söz konusu olayların niteliğine bakıldığında bunların yüzde 30'unun APT'lerle ilişkili olduğu, yüzde 26'sının kötü amaçlı yazılım saldırılarından kaynaklandığı ve yüzde 19'undan fazlasının "etik korsanlıktan" (bilgi teknolojileri sistemlerinin güvenlik değerlendirmesi veya MDR hizmetinin operasyonel hazırlığını test etmek için müşterilerin altyapılarında gerçekleştirilen pentestler, kırmızı ekip veya diğer siber tatbikat türleri) kaynaklandığı görülüyor. Kamuoyuyla paylaşılmış kritik güvenlik açıklarını içeren ve insanların dahil olduğu önceki saldırıların izlerinin tespit edildiği olayların oranı yaklaşık yüzde 9. Geri kalan vakalar sosyal mühendislik tekniklerinin başarılı bir şekilde kullanılmasından kaynaklanıyor veya bunların içeriden gelen tehditlerle bağlantısı bulunuyor. "PERSONELİNİZE TEMEL SİBER GÜVENLİK EĞİTİMİ VERİN" Açıklamada görüşlerine yer verilen Kaspersky Güvenlik Operasyonları Merkezi Başkanı Sergey Soldatov, MDR raporunun, insanlar tarafından yönlendirilen sofistike saldırıların artmaya devam ettiğini gösterdiğini belirterek, "Bu saldırıların araştırılması için daha fazla kaynak gerekiyor ve bu tür saldırılar otomasyona daha az uygun olduğu için SOC analistlerinin daha fazla zamanını alıyor. Bu saldırıları etkili bir şekilde tespit etmek için şirketlere klasik uyarı izleme ile birlikte kapsamlı tehdit avı uygulamaları kullanmalarını öneriyoruz." ifadelerini kullandı. Kaspersky uzmanları, gelişmiş saldırılara karşı daha fazla koruma için şunları öneriyor: "Tespit ve müdahale yeteneklerini birleştiren ve ek kurum içi kaynakları dahil etmeden tehditlerin belirlenmesine yardımcı olan çözümleri yaygınlaştırın. SOC ekibinizin en son tehdit istihbaratına erişimini sağlayın ve kuruluşunuzu hedef alan siber tehditler hakkında derinlemesine görünürlük sunun. Hedefli saldırı olasılığını azaltmak için personelinize temel siber güvenlik eğitimi verin. Kurum içi dijital adli tıp ve olay müdahale ekibinizin uzmanlığını geliştirmek için uzman olay müdahale eğitimi uygulayın.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.